Τρίτη, 6 Νοεμβρίου 2012

Πως η Νέα Δημοκρατία μέσω των διασπαστών της βοήθησε την εκλογή Φωτόπουλου!



Αγριεύει η κόντρα που έχει αναπτυχθεί ανάμεσα στην επίσημη ΔΑΚΕ/ΓΕΝΟΠ που ηγείται ο Αντώνης Καρράς, την διασπαστική ΔΑΚΕ του Κ. Κατσαρού, του Γραμματέα της Ν.Δ. Μ. Κεφαλογιάννη αλλά και της κεντρικής ΔΑΚΕ του Νίκου Κιουτσούκη. Οι δηλώσεις δίνουν και παίρνουν, οι επιθέσεις ανάμεσα τους είναι σκληρές και στο μέλλον αναμένουμε να δούμε νέα επεισόδια της διαμάχης εκτός εάν…
Αλλά να βάλουμε πρώτα τα πράματα σε μία σειρά.
Στις τελευταίες εκλογικές διαδικασίες που πραγματοποιήθηκαν στο 35ο Συνέδριο της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ το κόμμα της  Νέας Δημοκρατίας θέλοντας να τιμωρήσει την ΔΑΚΕ για την αντιμνημονιακή της θέση στήριξε  εξαρχής και ανοικτά το διασπαστικό ψηφοδέλτιο του κ. Κατσαρού για αυτό άλλωστε και ονομάστηκε, η εν λόγω παράταξη και ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ώστε να τονιστεί ότι υπάρχει αποδοχή και καθοδήγηση από τον κομματικό της φορέα. 
Έπειτα όμως η Ν.Δ. διαπιστώνοντας την μεγάλη γκάφα που έκανε στηρίζοντας το συγκεκριμένο διασπαστικό ψηφοδέλτιο και χαρίζοντας τη νίκη στη ΠΑΣΚΕ, προσπάθησε μέσω των παλιών δεξιών συνδικαλιστών όπως του Φ. Ταυρή και του Α. Μπιρμπίλη να ενώσει την τελευταία στιγμή τις δύο γαλάζιες παρατάξεις και να διεκδικήσουν με αξιώσεις τη  Προεδρία της ΓΕΝΟΠ. Μάταια όμως αφού η επιθετική στάση του Κ. Κατσαρού από τη μία τορπίλιζε τις όποιες προθέσεις υπήρχαν για συνεργασία αλλά και η επιμονή του να κατέλθει με διασπαστικό ψηφοδέλτιο είχε εξοργίσει πάρα πολύ τους υποψήφιους της επίσημης γαλάζιας παράταξης. Αφενός γιατί ο ίδιος ο Κ. Κατσαρός(τότε ήταν ακόμα στη ΔΑΚΕ/ΓΕΝΟΠ) αλλά και οι στενοί του συνεργάτες είχαν ψηφίσει το σπάσιμο της ΔΕΗ σε θυγατρικές παρά την αντίθετη απόφαση που είχε πάρει η ΔΑΚΕ/ΓΕΝΟΠ και την οποία καταψήφισε στο προτελεύταιο συνέδριο  ενώ ο ίδιος συνυπέγραψε τη νέα προβληματική ΕΣΣΕ (κάτι που δυστυχώς το έπραξε μαζί με την ΠΑΣΚΕ) παρά τις ενστάσεις, τις καταψηφίσεις  και τις διαφωνίες που εκδηλώθηκαν από πολλούς συναγωνιστές του στη ΔΑΚΕ/ΓΕΝΟΠ. 
Επίσης ένα άλλο σημαντικό σημείο που τον κατηγορούν τα στελέχη της ΔΑΚΕ/ΓΕΝΟΠ είναι ότι δεν έβαλε κανέναν συνδικαλιστικό πλαίσιο δράσης  στις ενέργειες του Ν. Φωτόπουλου μιας και οι περισσότερες αποδείχτηκαν αναποτελεσματικές και χωρίς στόχο.
Στη συνέχεια και μετά του τέλους του Συνεδρίου η ΔΑΚΕ/ ΓΕΝΟΠ με επικεφαλής τον Αντώνη Καρρά, έστειλε τελεσίγραφο προς όλες τις κατευθύνσεις ότι με τον Πρόεδρο των  διασπαστών Κ. Κατσαρό δεν πρόκειται να συνεργαστεί για τη συγκρότηση Προεδρείου. Αυτή η απόφαση είχε ως αποτέλεσμα να εκνευρίσει εκ νέου  την Συγγρού που αμήχανη παρακολουθούσε τα γεγονότα  μιας και τα κομματικά στελέχη της Ν.Δ. ήθελαν να διορθώσουν την αρχική τους γκάφα και προσπάθησαν πάλι να βρουν λύση για την ενοποίηση των δύο παρατάξεων πριν ορισθεί καινούργιο Προεδρείο στη ΓΕΝΟΠ. Όμως παρά τις πιέσεις που άσκησαν, η αποτυχία ήταν διπλή διότι ο Κ. Κατσαρός με τις ευλογίες της ΠΑΣΚΕ του Ν. Φωτόπουλου κατόρθωσε να γίνει Ταμίας στο νέο Προεδρείο της ΓΕΝΟΠ και παράλληλα ο διασπαστής Κ. Κατσαρός με τους εκλεγμένους εκπροσώπους του, να ψηφίσει και να χαρίσει την Προεδρία της ΟΜΟΣΠΟΝΔΊΑΣ στο Νίκο Φωτόπουλο!
Μέχρι τώρα η θέση του Γεν Γραμματέα στη ΓΕΝΟΠ παραμένει κενή αφού η ΔΑΚΕ/ ΓΕΝΟΠ αποχώρησε από την διαδικασία οπότε  τα εσωτερικά προβλήματα παραμένουν σοβαρά στην εύρυθμη λειτουργία της Ομοσπονδίας και οι μεθοδεύσεις που συνέβησαν για την εκλογή Προεδρείου δημιουργούν πολλαπλό προβληματισμό αλλά και θεσμική δυσλειτουργία.
Συμπερασματικά τα συνδικαλιστικά της κεντρικής ΔΑΚΕ του Ν. Κιουτσούκη, μας εκμυστηρεύθηκαν (το λένε άλλωστε και στις δημόσιες απαντήσεις-ανακοινώσεις  που έδωσαν στον Μ. Κεφαλογιάννη)  ότι ορισμένα κομματικά στελέχη της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ στηρίζοντας το διασπαστικό ψηφοδέλτιο προσπάθησαν να παρέμβουν και να μειώσουν την αντιμνημονιακή δυναμική της ΔΑΚΕ/ΓΕΝΟΠ, με αποτέλεσμα να πετύχουν ακριβώς το αντίθετο και να ξαναβγάλουν πρώτη δύναμη την ΠΑΣΚΕ του Φωτόπουλου δίνοντας έτσι την ευκαιρία να ηγηθεί ξανά στην Ομοσπονδία και να ορίζει εκείνος τους κανόνες του συνδικαλιστικού παιχνιδιού.

Μνημόνιο 3: Έτσι θα απολύονται οι δημόσιοι υπάλληλοι - Ποιοί εξαιρούνται από τη διαθεσιμότητα

- Η διαθεσιμότητα διαρκεί ένα χρόνο και όταν περάσει ο υπάλληλος θα απολύεται εάν δεν μεταφερθεί σε θέση
- Τουλάχιστον 2.000 υπάλληλοι θα μπουν σε διαθεσιμότητα μόνο για φέτος
- Όποιος δημόσιος υπάλληλος δεν συμφωνεί με την μετακίνησή του θα απολύεται αυτόματα
- Όποιος είναι σε διαθεσιμότητα θα του καταβάλλονται τα τρία τέταρτα των αποδοχών του

Η εκτεταμένη κινητικότητα, με πληθώρα αναγκαστικών μετατάξεων και η διαθεσιμότητα, η οποία μπορεί να οδηγήσει και σε απόλυση, είναι οι βασικές εφαρμογές του μεσοπρόθεσμου προγράμματος που κατατέθηκε στη Βουλή και που αφορά τους δημόσιους υπαλλήλους και κυρίως αυτούς που ανήκουν στους κλάδους χαμηλών προσόντων, που προσλήφθηκαν εκτός ΑΣΕΠ.

Στο νομοσχέδιο εισάγεται, στη μεγαλύτερη δυνατή έκτασή του, ο θεσμός της υποχρεωτικής μετάταξης ή μεταφοράς προσωπικού και η διαθεσιμότητα. Η κατάργηση των θέσεων έχει ως άμεση συνέπεια την αυτοδίκαιη τοποθέτηση σε διαθεσιμότητα των υπαλλήλων, για την οποία εκδίδονται διαπιστωτικές πράξεις. Η διαθεσιμότητα διαρκεί ένα έτος, μετά την πάροδο του οποίου ο υπάλληλος απολύεται, εφόσον δεν μεταταχθεί ή μεταφερθεί σε άλλη θέση.


Από αυτούς που εξαιρούνται είναι όλοι οι εργαζόμενοι στα ασφαλιστικά ταμεία, τα νοσοκομεία και οι εργαζόμενοι στη γενική γραμματεία Πολιτισμού. Αυτή η τελευταία εξαίρεση μάλιστα για τους εργαζόμενους της γενικής γραμματείας του Πολιτισμού έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων, φωτογραφίζοντας για παράδειγμα της προσλήψεις στο Μουσείο της Ακρόπολης επί υπουργίας Σαμαρά. Αυτό επίσημα διαψεύδεται και σημειώνουν πως οι υπάλληλοι του Μουσείου δεν ανήκουν στη γενική γραμματεία Πολιτισμού.


Ταυτόχρονα, σε σχετική διάταξη αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι «με την εφαρμογή των παραπάνω διατάξεων, αναμένεται τουλάχιστον 2.000 υπάλληλοι να ενταχθούν στο πρόγραμμα εφέτος, σύμφωνα με το οποίο είτε θα μετακινηθούν σε άλλες υπηρεσίες, είτε θα αποχωρήσουν. Έτσι, η χώρα ανταποκρίνεται και στη δέσμευσή της, η οποία προβλέφθηκε σε αντικατάσταση της ήδη νομοθετημένης υποχρέωσης αποχώρησης 15.000 υπαλλήλων το 2012».


Όπως επισημαίνεται, ο θεσμός της διαθεσιμότητας, λόγω κατάργησης οργανικών θέσεων, αναμορφώνεται και διευρύνεται όσον αφορά τις παρεχόμενες δυνατότητες, δεδομένου ότι το προσωπικό που τίθεται σε διαθεσιμότητα, εκτός από τις προβλεπόμενες ήδη από το ισχύον δίκαιο περιπτώσεις εκούσιας μετάταξης, μπορεί επιπλέον να μετατάσσεται υποχρεωτικά ή να μεταφέρεται με ταυτόχρονη μεταβολή της υπηρεσιακής σχέσης του σε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ή να μετακινείται πρόσκαιρα ή να υπάγεται σε προγράμματα επανεκπαίδευσης ή επανακατάρτισης.


Σημειώνεται δε ότι η τυχόν μη συμμόρφωση του υπαλλήλου με την πράξη υποχρεωτικής μετάταξης ή υποχρεωτικής τοποθέτησής του για ορισμένο χρόνο ή υπαγωγής του σε πρόγραμμα επανεκπαίδευσης ή επανακατάρτισης, οδηγεί σε άμεση απόλυσή του.


Παράλληλα με το πολυνομοσχέδιο εφαρμόζονται οι υποχρεωτικές μετατάξεις σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους (μόνιμους και αορίστου χρόνου) ακόμη και σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου και μάλιστα επί ποινή απόλυσης.


Συγκεκριμένα: «Επιτρέπεται:
α) Η μετάταξη μόνιμων πολιτικών υπαλλήλων και υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που υπηρετούν σε υπηρεσίες, κεντρικές και περιφερειακές, του Δημοσίου, των ανεξάρτητων αρχών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) πρώτου και δεύτερου βαθμού.


β) Η μεταφορά υπαλλήλων των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στο δημόσιο τομέα σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, ανεξάρτητων αρχών, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ πρώτου και δεύτερου βαθμού για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών, ιδίως στις περιπτώσεις που οι ανάγκες αυτές προκύπτουν λόγω μεταβολής των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών και των συναφών δραστηριοτήτων τους, όταν διαπιστώνεται μετά τη διενέργεια αξιολόγησης πλεονάζον προσωπικό, ή για την καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μπορεί να μεταφέρεται για τον ίδιο λόγο σε ΝΠΙΔ του δημόσιου τομέα».


Πρέπει να διευκρινιστεί, ωστόσο, ότι οι υπάλληλοι ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που εργάζονται σε νομικά πρόσωπα του δημοσίου (ΔΕΚΟ κ.λπ.) και που θα κριθούν ως πλεονάζον προσωπικό, πολύ δύσκολα θα τεθούν σε οργανική θέση του Δημοσίου, καθώς αυτές θα έχουν περικοπεί ως και 50% και κυρίως διότι θα προσμετράται ως νέα πρόσληψη, ενώ θα εξακολουθεί ο περιορισμός της μίας πρόσληψης για κάθε πέντε αποχωρήσεις.


Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο Κεφάλαιο Ζ' του νομοσχεδίου, που αφορά το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης «καταργούνται οι οργανικές θέσεις των κατηγοριών ΔΕ και ΥΕ των ειδικοτήτων Διοικητικού, Διοικητικού-Λογιστικού, Διοικητικού-Οικονομικού και Διοικητικών Γραμματέων των υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίοι δεν έχουν προσληφθεί με διαγωνισμό ή με διαδικασία επιλογής σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια υπό τον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής ή με ειδικές διαδικασίες επιλογής που περιβάλλονται με αυξημένες εγγυήσεις διαφάνειας και αξιοκρατίας και εφόσον ο αριθμός των υπαλλήλων αυτών είναι μεγαλύτερος των δέκα ανά φορέα και ανέρχεται σε ποσοστό μικρότερο του 30% του συνολικού αριθμού των υπαλλήλων των ως άνω κλάδων και ειδικοτήτων που υπηρετούν στον οικείο φορέα». Οι υπάλληλοι αυτοί είτε τίθενται σε διαθεσιμότητα είτε σε «αυτοδίκαιη αργία».


Μάλιστα, οι Διευθύνσεις Προσωπικού καλούνται εντός 10 ημερών από τη δημοσίευση του νόμου να αποστέλλουν στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης:


α. Τον αριθμό των οργανικών θέσεων που καταργούνται σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο του παρόντος, καθώς και αντίγραφα των ατομικών διοικητικών πράξεων θέσης σε διαθεσιμότητα των υπαλλήλων που, κατά τη δημοσίευση του παρόντος, καταλαμβάνουν τις καταργούμενες οργανικές θέσεις.


β. Τις πράξεις με τις οποίες τίθενται, μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, σε αυτοδίκαιη αργία, υπάλληλοι.


Σε αυτοδίκαιη αργία θα τίθενται οι πειθαρχικά ελεγκτέοι υπάλληλοι, σύμφωνα με το νομοσχέδιο. Συγκεκριμένα:


α) Ο υπάλληλος που στερήθηκε την προσωπική του ελευθερία ύστερα από πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια απόφαση ποινικού δικαστηρίου ή ένταλμα προσωρινής κράτησης.


β) Ο υπάλληλος κατά του οποίου εκδόθηκε ένταλμα προσωρινής κράτησης και στη συνέχεια ήρθη η προσωρινή κράτησή του ή αντικαταστάθηκε με περιοριστικούς όρους.


γ) Ο υπάλληλος κατά του οποίου ασκήθηκε ποινική δίωξη για κακούργημα ή για τα αδικήματα της κλοπής, υπεξαίρεσης (κοινής και στην υπηρεσία), απάτης, εκβίασης, πλαστογραφίας, δωροδοκίας, καταπίεσης, απιστίας περί την υπηρεσία, καθώς και για οποιοδήποτε έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή έγκλημα οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής.


δ) Ο υπάλληλος στον οποίο επιβλήθηκε η πειθαρχική ποινή της οριστικής ή της προσωρινής παύσης.


ε) Ο υπάλληλος ο οποίος έχει παραπεμφθεί στο αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο για τα παραπτώματα των περιπτώσεων α', γ', δ', ε', θ', ι', ιδ', ιη', κγ', κδ', κζ' και κθ' του άρθρου 107 ή αντίστοιχα παραπτώματα του ίδιου άρθρου, όπως ίσχυε πριν την αντικατάστασή του με το άρθρο δεύτερο του ν. 4057/2012, ή αντίστοιχα παραπτώματα του προϊσχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 2683/1999).


Τέλος, με το νομοσχέδιο ορίζεται και η έννοια της διαθεσιμότητας που διαρκεί ένα έτος και στον υπάλληλο καταβάλλονται τα τρία τέταρτα των αποδοχών του, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.